Khamis, 20 Mei 2010

Dont do Stupid Work

Yeah.. salam sayang semua (lain macam aje intro hari ini) ha3..

Apa itu kerja bodoh?

Kerja xde planning betul2. nway, dalam kita mengejar atau mahu membuat sesuatu benda, jgn cuai step pertama Lean 6-sigma iaitu PLANNING. Mahu xnye, setiap kegagalan dalam process planning, kita pasti buat kerja sama 2-3 kali. X ke BODOH namanya?

Story about me:

" dont do it ridhwan, dont do stupid work" Kata Bos aku...

Untuk pemahaman lengkap, dijadikan aku dapat satu projek yang besar dalam modifikasi sistem dalam plant aku. hampir 1 bulan setengah bertungkus lumus.Akhirnya siap. Siaplah kerja aku..Yeah happy sekali..

Sebulan selepas itu, aku punya ketua mahu modifikasi kerja lain plak ditempat sama yang aku modifikasi hari itu. so, diaorg terpaksa bukak balik dan pasang balik benda yang aku dah buat dah siap..Aiya..

Ada ke patut?

Planning la wei... xsia2 ke kerja aku sebelumya.. Mahu xmarah aku punya big bos.
Thats why my bos always said to me

dont do stupid job.

yeah..its true!!!

im always remember...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan