Jumaat, 26 Februari 2010

Kerja dan anda

Salam sejahtera... Bukan salam 1Malaysia tau (ha3)

Sekarang aku banyak fikir konsep "KERJA" yang perlu dilakukan oleh orang Islam untuk berjaya. Untuk mendapat keberkatan-Nya. Untuk dilimpahi rahmat-Nya. Apa yang harus kita lakukan? Buat? Macam mana nk mencari keberkatan?

Yup..mmg kita dibayar gaji untuk bekerja tapi adakah aku betul2 berkerja seperti yang diarah? Diatur? atau lebih banyak mengULAR aje. Cuba bayangkan bagaimana perasaan anda apabila anda menyuruh adik anda pergi ke kedai membeli gula2. Adik ada main2 dengan kata2 anda dan xmembeli gula2 yang diminta oleh anda.
Bagaimana perasaan anda? Sakit? Begitu juga la kita sebagai pekerja. Hendaklah patut kepada arahan. Ada perasaan TANGGUNGJAWAB. Yang ini amat penting...

Tanpa tanggungjawab, kita sama sahaja macam orang Cina dan India yang xtahu dosa pahala. Keberkatan akan hadir dengan menzahirkan tanggungjawab kita kepada kerja.

Tanpa tanggungjawab juga, kita menyusahkan orang lain.Masakan xnye, kawan kita terpaksa buat kerja kita kerana kita malas, mengULAR, dan sepatutnya perkara ini tidak berlaku jika kita semua tahu dosa pahala.


Last sekali, marilah kita sama2 mencari keberkatan dalam kerja yang kita lakukan seharian

AMIN

2 ulasan: