Sabtu, 14 Ogos 2010

orang kita kalau ada tabiat keluar malam

salam semua,

iye suke keluar malam. suke jadi burung dan hantu dikala malam @ larut malam. Salah siapa? jom terjah...

Jeng3...

1) Kehidupan bebas di kota.

Of course hidup di kota bebas. bebas tanpa control. Siang @ malam adalah sama bagi dorg dan ada kawan2 saya ckp, keluar mlm lagi best daripada siang. Sbbnya? xkena panas. wah..bebasnya dorg. tapi salah siapa? kenapa kita set dalam mind kita " xde standard la kalau xkeluar malam". Aku pernah dgr perkataan ini dan amat mengecewakan.kata2 ini daripada seorang perempoan. Cubalah anda pergi usha2 kat tempat tempuan lepak2 malam. anda pasti terkejut? Mana adat kemelayuan diaorang. Kalau saya sebut pasal iman, xpayah la..iu lagi jauh dari hati diaorang.

2) mak bapak tolong lah.

Nak salahkan mak bapak 100% xleh jgk sbb kebanyakan diaorg duduk jauh dripada mak bapak. tapi train dari kecik. " Jgn keluar malam, bahaya, mak xsuka" adalah ama perlu. Usah manjakan sangat anak anda. Walaupon keluar dgn rakan2 poan, bahayanya tetap sama. Mak bapak perlu asuh dari segi mind. dan saya rase, bapaklah orang patut setting disiplin anak2. sbb setahunya saya, bapak lebih tegas dari maknya.

3) manja

A'a.. manje. Terlampau kasi muka. Igt...anak anda sedang dalam kerosakan,

4) trend

alah.. mid night wayang kan best. jom lah... anda semua pernah x dengar ayat ini? xleh blah. dah la duduk couple sit dan buat project raba2. hormatlah orang cikit. anda itu murah sbb xde akhlak. orang murah aje akan kasi, digulai malam2. Xda harga diri.

5) manusia sudah terbalik.

kalau anak ayam, subuh2 diaorg keluar, malam aje, dier balik reban. tapi kite bukan anak ayam ape? pergh... jadik anak ayam kan bagus... selamat!! diaorng xpaham ke pasal keselamatan. mlam itu gelap.

p/s: aku cuba terangkan. wahai orang kota, jgn jadi burung hantu, jadiklah sesekor ayam ^^

1 ulasan:

  1. tak kira lagi tabit org islam clubbing dan togok kencing setan..

    BalasPadam