Sabtu, 21 Ogos 2010

Orang kita kalau suka akan "Money Talk"

Salam Sejahtera semua, pernah x korang dengar pasal Money comes first and we talk? No money No talk!!!

 Cuma ada satu story menarik yang mahu direnungkan pasal hidup.

alkisahnya bermula apabila aku mahu menghantar benda kepada vendor A. tapi vendor A cakap dier xdpat buat ape yang aku suruh. so, ok lah... aku cari vendor B. Apabila jumpa vendor B, dier dapat buat la tapi yang kecil2 aje. Yang besar2 pieces kerja aku, dier xdpat buat sbb xde lori . Geram jgk aku dgr.... xde lori bukan alasan sepatutnya aku dengar. Aku akan dier punya client. so, pergi lah cari dan cari..last2 jumpa vendor C. so, talk and talk.. mak ai..mahal nye quotation.  harga dier nak double daripada vendor B. Marah betul aku.... so, last2 aku tanye balik vendor A kot2 ade kawan dier boleh tolong.. Last2 dier ckp dier boleh buat.. Sejak bila plak dier boleh buat? Setahu aku, dier ckp xleh buat. berbelit betul...

Price same tapi dier cuma mahu berlagak hero ngan bos aku.
xguna punya vendor

3 ulasan:

  1. sabar separuh dari iman.slmt berpuase =)

    BalasPadam
  2. mmg dah banyak bersabar bulan2 pose.ini..hish..dah la ramai yang xpose kat plant aku

    BalasPadam